mbokani

Jag gjorde upp en eld för dig, och nu brinner hela Speakers

Kategori: Allmänt

Om man nu bortser från sammanfattningsinlägget under Nyårsaftonens mest brinnande stund, så tror jag bestämt att jag lämnade er i berättelsen om mitt liv någonstans på tåget norrut på lill-julafton. Har ju naturligtvis hänt en del därefter, de där berömda #19dagar'na ni vet? Har varit lite körigt runt alla högtider, bakfyllor, högkaratiga Premier League-matcher och ångestattacker förstår ni. Sen har jag ju varit arbetslös och stämplat fram till i slutet på förra veckan också, man får ju vara lite försiktig med sidosysslor med tanke på den hänsynslösa jakten på arbetslösa i Reinfeldts iskalla Sverige! Även om jag inte tjänar några pengar (än) på bloggen så kan man ju lätt luras att tro det när man ser vilka bloggare som faktiskt tjänar pengar på sitt "skrivande"...
 
Lillejul uppe i Laholm var det iaf, megafint. Bastu, öl, brädspel, julmat och Bingolottos uppesittarkväll, i olika konstellationer och mängder. Deltog gjorde morsan, Håkan, Penpak och mina brothers from another mother. 
 
 
 
 
Blev tyvärr ingen runda ner till Annabelle och Bakfickan denna julen, men det gick bra ändå. Ner till Skåne på juldagen igen, då jag hade en liten visit på Tagés inplanerad. I vanlig ordning så råkade det bli ett jäkla förkrök hemma hos mig innan, då jag även förärades en visit av den coolaste, roligaste och smartaste tjejen jag känner, min granne från min gamla hoods; Regementsgatan Svalöv representing. Det bidde aldrig någon bild, men här har ni iaf Patricias alldeles för dåligt uppdaterade blogg! Förhoppningsvis får ni bilder och ett rejält resereportage senare i vår när jag hade tänkt mig en Istanbul-visit...
 
En bild från CCC kan jag dock bjuda på. Det är bara lilla snälla Farbror Bosse som frågar, om det kanske finns några snälla barn som uppskattar lite trevligt umgänge..?
 
 
Annars sammanfattas nog eftermiddagen/kvällen av Juldagen bäst genom ett klipp från Galenskaparna. För övrigt en stor eloge till Johan Östergren, om den mannen inte hade svept min White Russin utan omsvep precis innan vi drog ner till Tych så hade jag säkerligen inte suttit här idag...
 
 
Tych och Juldagen, denna gudsförgätna kombination lämnade inte mycket övrigt att önska. Mitt mest bestående intryck är nog ändå min splittrade känsla inför att mer eller mindre bli intvingad på toaletten av samma tjej (och hennes vän) som tidigare under kvällen inte lät mig komma hem till henne på förfest, trots en flera dagar lång övertalningskampanj. Jag förstår mig inte på tjejer. :( 
 
 
En av de roligare idéerna som har slagit mig inne på Tych någon gång är nog ändå när jag fick för mig att varenda människa av motsatt kön skulle iklädas en tomteluva (den tomteluva som Micke Stolt tog hem från sitt Craven Cottage-besök som tack för att jag hjälpt Mr och Mrs Wormo att skaffa biljetter), fotograferas och dokumenteras i en julskimrande "50 shades of tjej"-special på bloggen. Tyvärr kom jag inte längre än till ett 20-tal innan mobilen dog inne på Tages. Men här har ni iaf mina favoriter, utan inbördes ordning:
 
 
Inne på Tych återfick jag även en slips som varit på vift sedan julfesten, ursäkta mig därför den horribla slipsknuten och -längden. Ändå fantastisk bild. Mina finska bröder:
 
Staplade hem vid okänt klockslag från Tages (R.I.P) men om man utgår ifrån en bild som jag fick MMSad till mig dagen efter så kan man nog lugnt konstatera att det troligtvis inte var en sekund för tidigt:
 
 
Möttes av följande lapp på dörren:
 
Tro mig Sjöbbe, just den här kvällen var det lugnt på den fronten. (Förlåt för allt)
 
Dagarna därefter handlade mest om återhämtning, inskrivning till A-kassan och Premier League-fotboll. Det brann(!) inte till ordentligt igen förrän den 30:e. Lite inomhusfotboll med Wormobekantingar på kvällen, sen blev det ett par beer och Silly Season-snack med Bötte i bastun efteråt, sen var man helt plötsligt sugen igen. På mer öl då alltså, inte Bötte...
 
Fyllde på förråden med en pommestallrik på Tych, och efter några om och men satt jag där med YGs finest och ett par Hof igen. Det ena ledde till det andra och efter Tychs stängning och en kortare avledningsmanöver för att bli av med den kvinnliga delen av sällskapet så satt jag, Cappe och BDO i mitt kök och käkade Ahlgrens bilar och drack öl. Ode stack hem så småningom, och vid halv tre-tiden började det sticka av tjock svart rök i näsan på undertecknad. Trodde det var någon Fanatico som ville avsluta Ultras-året med att dra av en rökbomb i gränden nedanför. Sprang ut i burspråket och såg istället att hela Speakers stod i lågor!!! (Typ.)
 
Ett snabbt samtal till 112, sen sprang jag och Cappe ner för att bevittna räddningsarbetet.
 
 
Och så gick det till när jag och Casper Emond räddade en av stadens mest anrika anrättningar från att brinna ner till grunden! (Typ.)
 
Dagen efter var det nyårsafton och ni får ursäkta mig, men nu känner jag ett osökt behov av att skjuta upp mitt hälsosamma 2014 ytterligare ett tag och besöka Mamma Teresa för lite s.k. näringsintag. På återhörande imorgon! Kjam
Kommentera inlägget här: