mbokani

Jag är inte din talman

Kategori: Allmänt

Samverkan över blockgränserna
Det röda blocket
7.0 slutade inte klockan 23, men för mig och Norén gjorde den iaf tillfälligtvis det, då vi tog en taxi till Exan för att titta till hur det gick på lagfesten. Det var inget jättebra drag direkt, men stämningen var god och alla var fulla och glada. Vissa kanske lite mer än andra....
Efter att ha varit där i drygt tre kvart så kom min privata chaufför, som slutade jobba vid midnatt, och körde ut mig till the scene of the crime igen. Det var lite annorlunda stämning vid det laget, då en hel del tjejer hade droppat in. Rätt många som passar på att genomgå en omvälvande personlighetsförändring då. Efter att i princip bara ha stoppat in huvudet så stack vi igen, denna gång ner till O'Learys. Vid det laget börjar mina minnesbilder bli allt suddigare, men å andra sidan så brukar det ju innebära att fotograferingsfrekvensen ökar lavinartat, så även denna gång:

Bror
Brödrar
Bror
Bror
Gudinna
Himmelriket
 
Vid klockan tre så är ni förstås fullt medvetna var jag tog vägen. Viktångest gjorde att jag bara tog 1 uppsättning CC och en burkcola. En liten parantes är att nu när ärkerasisten Björn Söder har blivit ett household name/face så börjar fulla okända människor påpeka att jag är lik även honom (utöver Reinfeldt då, som jag alltid blir liknad vid, speciellt när jag har kavaj och är nyfriserad). Skönt att likheterna slutar vid det utseendemässiga...
 
Precis när jag har vänt runt första hörnet på Handelsbankshuset för att alldeles strax köra en alltid lika fulländad efterfest med mig själv som brukligt, så blir jag mer eller mindre intvingad i en taxi med ett gäng grabbar, tror bestämt det var CLP som satt längst fram i taxin. Jag var egentligen inte ett dugg sugen på en efterfest, snarare tvärtom, men när någon artikulerade "Alla ska med!" så blev jag givetvis eld och lågor och hoppade in i taxin med huvudet före. Visste inte ens var vi skulle, men den gode Carl visade sig bo i Sandvången så jag visste iaf var vi var när vi kom fram. Det blev en riktig kanonefterfest med öl, kaptener, sång, dans, Boma Ye och exemplariskt trevliga, snygga och roliga människor.



Tack för grym efterfest CLP!
 
Vid 6-tiden fick jag helt enkelt nog. Trött och full så tog jag hissen ner till bottenplan och började helt enkelt gå hemåt. Försökte förgäves lifta ner mot stan med de få bilar som passerade på Eriksgatan (ingen dålig Eriksgata när Mbokani går hem en söndagmorgon efter julfesten!), det finns en viss risk att jag komma få ångra mitt val att lämna min Canada Goose-jacka i Slims bil när vi gick in på O'Learys, promenaden var rätt kall mot slutet vill jag lova, trots en ansenlig mängd Red Stripe och Captain Morgan innanför kavajen. Det blev kallt till den milda(:P) grad att jag sprang Gamla Kyrkogatan ner den sista biten. Så kunde man alltså bocka av decembers första och sista träningspass också, så man slipper ångesten av ett annars osunt leverne.

Efter 8 timmars djup sömn så vaknade jag lagom till Tyne-Wear-derbyt och mådde ganska exakt så som jag såg ut:
Ligga om 5?
 
Hur som helst, nu är årets tuffaste kväll/natt/morgon avklarad och jag har njutit av varenda sekund. Det gör ju inte speciellt mycket att jag bara har 2 arbetsdagar (29-30/12) fram till och med den 8:e januari just nu. Har bara en lillejulafton hemma hos Farsann och en späckad julafton inplanerad fram till nyårsafton och det gör mig absolut ingenting.
 
Har bara en liten minimalistisk to do-list som lyder som följer:
 
- Ta Fulham till världsherravälde på FM15
 
 
Hörs! XOXOXOXOXOOXXOOXOXOXXOOXOXOXO

KOMMENTARER:

  • Tänk efter så vet du säger:
    2014-12-22 | 00:17:05

    du är inget i närheten av Björn söder. Dock har ni samma frilla så de får du allt ta Lill mussolini! ;)

    Svar: K
    Mbokani

Kommentera inlägget här: