mbokani

7.0

Kategori: Allmänt

D-day. Dopparedan. Doparedan. Årets höjdpunkt, festernas fest, Tappets årsmöte. Dags för sjunde upplagan av den finaste traditionen av dom alla; julfesten. Det började i liten skala i Wormos klubbstuga, t.o.m. innan mobilkamerornas tid, därför har jag inte några bildbevis alls från den första festen (ljög tydligen i ett tidigare inlägg, såg jag nu när jag kollade datum på bilderna att de fotona var från 2.0). Efter ett tag växte vi ur kostymen och sedan några år tillbaka håller vi till på Folkets Hus ute i Örja istället. Vi är inte många som har varit med hela vägen och fotoutbudet är sisådär av förklarliga skäl, men minnena lever kvar för alltid.
 
Nytt för i år är att jag står helt utan ansvar för lokal, arrangemang och ekonomi, vilket faktiskt är väldigt skönt (speciellt med den kanonförkylningen jag ligger inne med för tillfället). Vi får höras av imorgon, jag har en täppt näsa och en spänningshuvudvärk att grogga bort...
 
JULFEST 2.0:
 
JULFEST 3.0:
 
JULFEST 4.0:
 
JULFEST 5.0:
 
JULFEST 6.0:
Kommentera inlägget här: