mbokani

Monday - funday

Kategori: Allmänt

Det här med måndagar är ju ganska allmänt vedertaget som något av det värsta som har hänt mänskligheten. Men måndagarna har iaf fått en annan innebörd för mig de senaste 20 månaderna eftersom jag jobbar nästintill 100% av alla fredagar och lördagar och ca 50% av söndagarna. Så "helg" har blivit något av ett relativt begrepp för mig. Då jag är ledig så gott som 100% av alla måndagar så har detta blivit, om inte min fredag så iaf min lördag. Även om jag nu är än mer i otakt med min samtid och omvärld än vad jag redan tidigare varit så har det definitivt sin charm också. Det brukar bli en väl tilltagen sovmorgon, knåpa ihop ett andelsspel till butiken och sedan ner på Tych för en sen byggmästarlunch och läsa lite tidningar. Sen fortsätter det enligt samma koncept; avslappnad kvalitetstid med min favoritmänniska på hela jorden.
 
Sen är förvisso måndagar något av en mötesdag. Tidigare i år var verkställande utskott eller styrelsemöte med partiet alltid på måndagar. Idag är det god man-möte vid 17.00 och kommunfullmäktigesammanträde vid 18.00, nästa måndag är det kommunstyrelsens personalutskott på eftermiddagen osv. Men i det stora hela så är det en mindre del av dagen som går till "måsten", mer av den går till mindre samhällsbärande funktioner(?) såsom att blogga, SMS-bråka med Smucken och bli positivt överraskad hur mycket kolsyra det är kvar i 2 liters-Spriten som öppnades under gårdagen.
 
xoxo
Kommentera inlägget här: