mbokani

Baby it's cold outside

Kategori: Allmänt

Juldagen blev måhända inte lika dynamisk och omväxlande stimmig som julafton, men icke desto mindre rolig. Började med Girls Just Wanna Have Fun-förfest hemma hos mig, det var betydligt roligare än vad det kanske verkar på bilderna nedan...
Vid 22.45 drog vi ner till Tages, som öppnade 23.00, för att ta stämpel och slippa kökaoset när pubarna sen stänger vid 1. Tyvärr var vi inte direkt ensamma om den tanken, just då vid kvart i så strömmade det in folk utav bara fan från alla håll och kanter. Jag tror jag tappade 5-10 platser bara på att växla några snabba ord med hen som jag sprang på utanför Guldfynd. När vi väl ställde oss i kön så såg det ändå hyfsat lovande ut, det var kanske 30-40 personer före. Sen kunde man ju addera 10-20 trängare till den siffran också.
 
Det finns nog inget som säger så mycket om en person som när man i ett ordnat kösamhälle som Sverige väljer att helt skamlöst och med berått mod tränga sig före andra som väntat längre än en själv. Jag vet inte riktigt varför det är en betydande majoritet tjejer som lägger till sig med det beteendet, om det är någon prinsessan på ärten-mentalitet som kickar in så fort man druckit två cider, befinner sig i festmiljö och har en vagina? Som tur var/tyvärr så var jag fortfarande relativt nykter just då, annars hade en och annan i den kön fått lära sig veta hut á la när jag brann av i ölkön på vattenlandet i Ventspils...
 
På plussidan (för undertecknad) så hade vi hela Svalövs-maffian strax bakom oss i kön. Mycket blogg- och Billeberga GIF-banter med Ola, DS, Sumpen, Gaj, Jeppe, Pucken, Masse Friberg och Måns Lilja vill jag lova, en nödvändig humörhöjare och en paus för venen i min tinning som höll på att explodera.
#freevidde #politiskfånge
Inte fått så mycket kvinnlig närhet på hela året som på de 45 minuterna...
När vi till slut kom in vid 23.30-snåret så var man bra kall om fötterna, men nu var kvällens jobbigaste uppdrag slutfört. Även om man var brutalt törstig vid det här laget så stannade vi inte längre på Tagés än vad det tog för mig att hänga in jackan och slå en drill, det var inte världens drag om man säger så...
In på Tych istället, beställde två Hof direkt och i baren sprang jag även på Gustafssen som var i full färd med att beställa in 20 shotar. Efter där och då fanns det inga hämningar längre.
Troswall. (+1 på Ellinors minst sagt skeptiska blick)
Ja är det juldag så är det.
Syster och jag, alltid lika fotogeniska
 
Efter 1 (eller kanske lite innan det?) så blev det dags för Tages, då var det redan fullt pådrag där inne.
Kamrat Larsson, en vansinnig Lisa och en Mbokani
Gick ut till ingången för att ta ett samtal vid 01.30. Det var omöjligt att inte dra paralleler till Titanic och 3:e klass-resenärerna...
Pil i profil
Mums
Sprang på en allsvensk fotbollsprofil. Jeeee DS!
Sprang även på Suryoye-bror! Jag fick, med all rätt, kritik för att det är för få invandrare med på bloggen. Ett mer normkritiskt inkluderande bloggklimat utlovas hädanefter!
Partystimmung
Det är borgerligt med två groggar och en iPhone 6!
Alla vill inte vara med på bloggen(!!)...
Vissa är det ofta :) (+1 på photo bombningen)
Lads
Tuk!
Efterfest. Öppen för förslag.
Guselicious
Obesvarad kärlek - en unisont sågad roman i 723 delar, skriven av Conny Lavin.
 
Eftersom Sjöberg skulle upp och jobba tidigt idag så hade jag egentligen efterfest-förbud. Fick hålla ljudnivån till viskningar (även om vissa hade svårt för det) och fet musik på låg volym på mobilen.
 
Hemmamatch
Såg nu på morgonen att jag slarvade med trimmningen igår. Saknade dock praktisk betydelse då inte en enda person upptäckte/påtalade det igår.
Olivers-frukost (allt är förlåtet!)
Vill gärna ha en förklaring/ursäkt från hen som användar borgarplåster i min proletärlya..?

Idag har det förstås inte hänt så mycket. Det mest uppseendeväckande är att även den tredje Rhodos-brorsan numer hälsar på mig med förnamn och att jag till slut (efter 5 säsonger) har gett upp hoppet om att hitta bra prisvärda ytterbackar på FM och därför gått över till 3-5-2.
 
Imorgon kl 10 är det fotboll på Korpen med BK Wormo, vi får väl se hur det kommer gå. Min fysiska status, mitt halsont och min enorma förkärlek till Gábor Király kan kanske ge en hint om vilken position och utstyrsel jag kör på imorgon.
 
XOXO
Vän med svärmor på Facebook
Kommentera inlägget här: