mbokani

Svart jul

Kategori: Allmänt

Jag kan inte med 100% säkerhet utröna om det är 50cl Monster, oförställd julglädje eller något annat mer svårdefinierat som flyter genom min kropp just nu, men så här sanslöst buzzing har jag inte varit på väldigt, väldigt länge. Den körigaste arbetsdagen på oerhört länge börjar lida mot sitt slut och jag är helt ledig de kommande två dagarna. Min julplan handlar om att i största möjliga mån hålla mig inom min gyllene triangel; Hem - Tych - Tagés. En tredimensionell triangel som just denna helg kan liknas vid en Bermudatriangel där alla former av ångest, pessimism och bekymmer försvinner spårlöst och ersätts istället av extas, fuldans och efterfester med ett persongalleri som Seth McFarlane inte hade kunnat dikta ihop bättre.
 
Under de närmaste 56 timmarna så planerar jag att dricka ungefär en White Russian för varje "en *****lott.....med vinst(hehehehehhhe)!" jag har fått höra idag. Jag ska dricka, fuldansa och må nästintill perfektion under ett par magiska dagar och nätter. Jag kommer kröka tills det blöder ur öronen och samtidigt spela matta imorgon bitti och jobba på måndag men ingenting kommer bromsa mig, jag kommer vara en maskin. Alla neurologer, onkologer och omtänksamma vänner och familj får ursäkta, jag kommer trotsa dubbelseende, kramper och allting denna arma nervsjuka kropp slänger i min väg. När jag valsar in på valfritt etablissemang i centrala Landskrona och får syn på Tane/Mårten/Viola/Jip/valfri annan favoritperson så kommer ni bara se en närmast manisk Mbokani som kommer "grab life by the crack and lick the crap out of it". Låt oss ha det! Väl mött! Vamos!
 
xoxo

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-12-24 | 00:22:08

    Låter lite som du ska vara ur funktion en vecka 😘

Kommentera inlägget här: