mbokani

Fairytale of Landskrona - Del 1

Kategori: Allmänt

Tänkte göra ett mastodontinlägg om denna magiska jul i mellandagarna, men för varje gång jag tittar till kamerarullen så inser jag att jag antagligen kommer gå under av skrivkramp under en sådan insats. Och när jag, med goda grunder, har förhoppningar om att denna (juldagen) afton kommer bli något alldeles extra så är det kanske på sin plats att istället bereda plats för ett andra kapitel som helt och hållet avhandlar dagen efter dopparedagen. Men om vi börjar där vi slutade senast, på lillejuls kväll, så blev den kvällen ganska så exakt som jag hade tänkt mig. En trevlig uppesittarkväll med julfirande hemma hos Farsann med bl.a. lite high level multitasking:

 
Efter treans bingo begav jag mig hemåt för lite uppvärmning i min ökända Mt Everest-lägenheten på Stora Norregatan/Östergatan med två av mina absoluta favoriter, här förevigade med en potatiskamera:
 
 
Tyvärr missade jag att föreviga när min fru Amy kom på besök och förgyllde vår lilla förfest, men ni förstås säkert själva hur fantastiskt det var. Ner på Tych en sväng och sen vidare till Tages. Betydligt mindre folk än jag hade väntat mig, men å andra sidan går ju kvalitet före kvantitet:
 
 
 
 
 
Som synes; glada, vackra och underbara människor all over the place.
 
Efter minimalt med sömn så var det inte mycket att be för på julaftons morgon, den fantastiska jultraditionen med matta-spelande i Svalöv vill jag inte missa för allt smör i Småland. Har missat alltför många av dessa morgnar pga julfirande i andra delar av landet och Skandinavien, men med en förträfflig privatchaufför som Nitz från dörr till dörr så var det helt enkelt omöjligt att hitta ursäkter. Jag kände för att föreviga utseende-diskrepansen mellan hur man ser ut när man står och poserar glad som en speleman bredvid en kvinna vid namn Valentina på Tagés dansgolv och hur man ser ut fyra timmar senare efter en halvtimmes sömn utan en Valentina vid sin sida:
 
 
Här har ni ett gäng riktiga jävla kärnfamiljsbarn:
 
 
Här får ni en fotosession med dagens överlägsna vinnare (3 prickar, 2-0 i avgörande klunsen). En stillbildssekvens med en målvakt/back/mittfältare/anfallare som har terroriserat B-lagsförsvar i västra skåne med gudabenådad teknik och nästan provocerande perfekta sulfinter i snart 10 års tid.
 
 
Titta så graciöst han flyter fram över golvet. Balansen, koordinationen, hållningen. 
 
 
Återigen; balansen! Positioneringen, den perfekta kroppssammansättningen, bollen nära kroppen, redo att terrorisera vilken världsmålvakt som helst med ett en sträckt vrist från vänsterfoten.
 
 
Champion.
 
 
Julfirande-gruppfoto med farmor och syrran.
 
 
Engelsk jultradition. Tydligen.
 
 
Julhälsning med en annan del av familjen från en annan del av jordklotet. <3
 
 
 
"Gör den fulaste minen du kan"
 
 
Inför andra säsongen av Snoken och Klotets barnprogram, nu med vår nya sidekick: Pilen.
 
 
"En alban med julkänsla - det ser man inte varje dag!"
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det en exceptionellt fin och vild fyllekäks-session på 261 och halvan:
 
 
 
 
 
Vamos!
 
xoxo
Kommentera inlägget här: