mbokani

Taking the piss - Dag 6 (+Epilog)

Kategori: Allmänt

08.25 vaknade jag av alarmet, 08.30 kom taxin som skulle ta mig till Stoke-on-Trents tågstation. Hela hemresan blev relativt odramatiskt, dock så blev tåget till London lite mer än en timme försenat då ett annat tåg hade kört på "någonting" i en tunnel som vi skulle åka igenom. Men även om jag fick kliva på raskt genom Euston och Heathrow så var det aldrig någon större panik. Faktum är att händelseförloppet blev mer eller mindre perfekt eftersom vi blev ca 65min sena till Euston, och är det över en timmes försening så får man full refund. Nu har jag iofs inte fått några pengar än, men förutsatt att jag får det så blir det kanon i slutändan. Hade jag tagit tåget en timme senare så hade jag säkerligen inte hunnit flyget samtidigt som jag inte hade varit tillräckligt sen för att få tillbaka pengarna från Virgin.
 
Det blev en KitKat Chrunchy och en 50cl vanillia coke som frukost på Heathrow strax innan planet lyfte, lunchen fick bli från Burger King på Kastrup. Fick bli att ta med maten på Öresundståget, som tyvärr var ganska fullknökat. Så jag fick stå i mittgången med min XL Angus Bacon&Cheese, stor pommes & stor cola och visa upp en sällan skådad show i balans, koordination och multitasking. "Skönt" att vara hemma i skandinavien igen, för det fanns ju förstås inte en chans i världen att någon gentil människa som bara sitter rakt upp och ner och glor in i sätet framför sig att "Ursäkta, du kan sitta här om du vill, eftersom du ska äta en BK-plusmeny så är nog en sittplats med bord 100 gånger mer värd för dig än mig just nu.". Istället fick jag stå som ett jävla UFO i mittgången med folk som glodde på mig som om dom var dumma i huvudet.
 
Hem till ett bistert kallt Landskrona kom jag iaf till slut, precis lagom till att se de rafflande övertidsminuterna på Man U-Chelsea från första parkett.
 Goes without saying hur skönt det var att ta en dusch och lägga sig i sin egen säng efter:
  • 6 dagar
  • 535 mil
  • 8 städer i 4 länder
  • 8 tåg-, 8 buss-, 10 taxi- och 4 flygresor
  • 1 dusch
  • 4 fascistiska batongslag
  • 4 matcher och 22 mål
  • Fler kalorier än vad som är mätbart i vårt nuvarande numeriska system
  • 0 intima ögonblick med det motsatta könet
 Sammanfattningsvis så är nog ändå det sjukaste att jag har jobbat hela denna veckan utan frånvaro. Den som vet hur jag brukar vara efter en vecka (eller bara en hård helg) på kröken förstår det uppseendeväckande i detta. Har iofs kämpat med en slemmig hosta, men inte värre än att jag har kunnat jobba på som vanligt. Jag vet inte vem som har transplanterat in en ny mjälte till mig utan att jag har märkt det, men stort tack till min okände välgörare för den generositeten . Den positiva förvåningen över mitt nyvunna immunförsvar jämnas dock ut en aning av kollen jag gjorde på mitt kontoutdrag precis... O U C H.
 
Men skit i det, den miserabla kostnadsrapporten har jag glömt vid nästa löning - minnena varar för evigt!
 
Forever yours on the piss, Mbokani
Kommentera inlägget här: