mbokani

He's back (the man behind the Felix Magath mask)

Kategori: Allmänt

Efter tre månaders bloggtystnad så har det blivit hög tid att bryta Mbokanis silencio stampa för att förmedla tankar och anekdoter från det rosaskimrande, inspirerande och substansfyllda händelseförlopp som är mitt liv. Anledningen till den obenfitliga uppdateringsfrekvensen är att jag först var halvutbränd efter #22dagar, sen började jag ett nytt jobb (med enormt långa dagar) samtidigt som århundradets björkpollenattack satte in. Energin börjar så smått komma tillbaka pga en fantastisk sommar i antågande och tiden är mindre knapp nu pga sommaruppehåll i fotbollen.
 
En blandning av tjat, smicker och förtäckta hot har fått mig att åter fatta tangentbordet. Inte för att jag vill, utan för att ni behöver det där ni sitter i era brunbetsade radhuslängor, hålögda och långsamt tynar bort av tristessen från ett liv som inte blev i närheten av vad ni trodde när ni skrev uppsats om framtiden när ni gick i ettan.
 
Sa jag förresten att jag delade med mig av min bloggadress när jag formellt anmälde min kandidatur till kommunfullmäktige i höst? Er nytillkomna vill jag särskilt välkomna till en politisk blogg som andas varm människosyn och positiv livsåskådning, precis som ni kunde se prov på i första stycket. #röstapåconta
 
Precis som efter alla mina andra mastodontiska bloggpauser så är det väl på sin plats med en snabb tillbakablick på mitt jet set-liv de senaste månaderna. I brist på ett mer träffande icke-kapitalistiskt ord så kan vi väl kalla det en kvartalsrapport. Vissa delar hade definitivt förtjänat fler tecken, medan andra delar inte ens borde nämnas men eftersom stunden förevigades med ett icke-suddigt foto så kommer det också med. I vanlig ordning är det bilderna som står för huvuddelen av berättandet. Dels för att det är lättast så, dels för att en majoritet av er läsare bara kollar på bilderna, eftersom det här med att läsa text är ju så jobbigt. 
 
Efterlysning: Denna smaksensation inhandlade jag på CGs för ett par månader sen, har inte sett skymten av dem sedan dess. Någon som vet var de finns?
 
#neverforget när Swikman taggades i detta fotot. Min stora kille. <3
 
Årsfest med IF Metall Nordvästra Skåne Avdelning 49. Grymt bra med Bloosblasters.
 
Bäst att gå till sjöss när DIF kom till stan...
 
Sista dagen på McNeil. Rundade av icke-nykter med en sen ankomst. "Förlåt"
 
I bilen med farsans übersnabba brillor efter sista dagen på AAK i Dalby, på väg till kontraktskrivning på Studentconsulting i Malmö.
 
På nya jobbet. Hoppas inte att dom också börjar gnälla om "dåligt engagemang och inställning"...
 
Dick Melins humor... En klass för sig.
 
Kommer inte ihåg när/varför denna bilden togs, men jag var så snygg på den så jag tog med den ändå.
 
På tal om snygg...
 
Björk (inte sångerskan) <3
 
På den tiden när jag fortfarande var kompis med Affe. Han skulle visa sitt badrum i Thailand när han såg en kackerlacka på golvet och blev livrädd. Hehe. Hade varit kul om allting hade kunnat bli som vanligt. Vet inte vad jag har gjort.
 
Från en av mina otaliga resor ute i världen. Antipasti (societetsbricka) för Sir Mr Chairman på Pappa Ciccia i Putney, London. Vill bara påpeka att jag är kung på att äta såna här.
 
En resa till London som började med att jag hittade £2 mellan två säten på tåget till London.
 
Tänkte köpa en öl på tåget. Öppnade den innan köpet gått igenom, kortterminalen funkade inte. De enda kontanterna jag hade var de £2 jag hittat mellan sätena fem minuter tidigare, den något nervösa och stressade tjejen som rattade serveringsvagnen nöjde sig med den. Win-win-win.
 
Hampus testar Anns sexfälla på Golden Lion.
 
Achtung!
 
Efter en första kväll på Golden Lion med karaoke och ha satt lokalbefolkningen i skräck med våra Magath-masker så mådde man så där kl 8 när det var dags för rundtur på Craven Cottage.
 
Patrik!
 
Mental bild på mig och en gräsklippare.
 
Japp, jag är faktiskt singel. 0730654566. Bara brudar.
 
Kvalar Tugges kebabpizzor in som High quality nutrition? Annars vill jag inte vara mé
 
Efterfest kl 04.30 på måndagen. Ett hotellrum, fyra nationaliteter
 
Pål eller Stian
 
We're going to Wembley. (Ja, bilderna är inte kronologisk ordning, MEN GÅ OCH SKRIV I DIN EGEN JÄVLA BLOGG DÅ OM DU TROR ATT DET ÄR SÅ JÄVLA LÄTT!!!)
 
Wembley Road innan FA Vase-finalen mellan Sholing och West Auckland Town.
 
Argentinsk öl på brasilianskt ställe på kvällen.
 
Halva klanen Sanchez och min roomie Mr Bentzen
 
Jim och Harry Potter
 
Be@one, en bartender var oerhört lik Pål (eller Stian).
 
Vem fan är han?
 
Hehehehe
 
OBS, dessa accelererande gruppfoton var ej arrangerade.
 
Duger som underlägg
 
The Magaths
 
Livin' La Vida Loca GFD (OBS! Inte London)
 
Tillbaka i London...
 
Lundakarnevalen, kommer inte ihåg datum. Det gör nog inte Tane heller.
 
Eller? Hehehe
 
Besnik/Costacurta
 
Jag kan laga mat också. Som sagt: 0730654566. Är även tillgänglig i Fb-chatten.
 
Några brudar jag raggade upp en halvdålig lördag på Tych.
 
Köpte ett par fräsiga brillor på Statoil kl 8 på morgonen efter bilden ovan. Granit (inte Brahimi): 199:-
 
Nyknullad(!)
 
Upp till kamp
 
Gjorde en insats för demokratin och ringde in lite väljare.
 
Minns du så roligt vi hade Alfred? Vad hände?
 
Kristi Flygare på Seglaren
 
Cappes blivande fru
 
Friends 4-ever
 
Misär
 
Rose <3
 
Juckeking tog studenten, jag bjöd in mig själv, vi hade trevligt.
 
Ala var hos Mejborn på studenten... Här fångad i ett kort glädjerus mellan annars långa hätska utläggningar om norrmän på svenska vägar...
 
Hem ljuva hem.
 
Vännerna.
 
Mattan hänger på låset innan Håkan i Göteborg.
 
Gårten...
 
Philip
 
Jag vill också ha en tjej.
 
Bra kväll
 
Dagen efter. Ser ut att må bättre än vad jag gjorde. Dock fantastisk middag hemma hos Fam. Gudinge.
 
Gårtens lägenhet, "bottenplan på Finlandsfärjan"-style.
 
Görs?
 
Gårten...
 
Mattans photobomb!!!
 
Just det, jag råkade impulsköpa en TV för ett par månader sen också...
 
SG, Slim och jag
 
Olivers, där kunden alltid får vad hen vill ha.
 
Mästerkock-tacos
 
Midsommar
Midsommar
 
Midsommar när jag väntade på skjutsen ner till Höllviken. Träffade en äldre herre från Trelleborg. Första gången jag pratade med en tvättäkta nazist, det var rätt....intressant.
 
Hajmo Bosna
 
Festar du?
 
 
Tillbaka i nutid. Panini-byte på O'learys i Malmö i eftermiddags. Definitionen av TIMES.
 
Sammanfattningsvis: Jag jobbar INTE på "det där dressing-stället" längre. Jag är via Studentconsulting uthyrd till Mectec Elektronik AB i Malmö (Fosie) fram till den 7 oktober där jag jobbar dagtid som Montör på förmontaget där vi gör Print & Apply-skrivare och allt som hör därtill.
 
FFC-medlemsresa, studenter, Håkan och midsommar är avklarat. To go: YG-kross på paintballen, Giro d' Gardet, Ventspils away, "karneval" och en sommar som definitivt kommer gå till historien. Känner att det är min moraliska skyldighet att dokumentera varenda minnesvärt ögonblick.
 
På återläsande
Kommentera inlägget här: