mbokani

Antifascism är alltid självförsvar

Kategori: Allmänt

Jaha, var fan ska man nu börja... Efter Statoil kom vi till sist hem till Slim och Sara för att kicka igång förfesten, som var minst sagt segstartad. Men det tog sig efterhand som folket strömmade till, inte minst de här gossarna:
Juckeking är glad för sin Julebryg!
 
Vi var ett gäng som utgjorde förtrupp ner mot stan, klockan var kanske midnatt. Eftersom den heliga Hofens tempel Tych hade julstängt så tog vi sikte på Speakers, men först upp till undertecknad för lite Minttu-roulette-smakprovning. Sen av med jackorna, ner på Speakers och höll låda där någon timme. Sen drog vi till julens mest naturliga mötesplats - Tagés.
Vid det laget börjar jag minnas dåligt, speciellt den kronologiska ordningen, men kamerarullen är satan i det fullmatad som tur är... 
Bror Borg - Skånes nästbästa målvakt!
Efterfestkungarna. CLP som för övrigt introducerade mig för uttrycket "Chilicheese-mage".
Lads i det högkvalitativa hänget bredvid trappan. Black Jack-bordet vaffanculo.
Fanbild 1
Fanbild 2. (OBS! Binnie Lindberg!!!!)
Syster.
Casanova
 
De få saker jag kommer ihåg är att jag brände alla 400 spänn som jag tog ut vid inträdet och ändå fick Stolle lösa ut mig vid sista ölen då jag dels hade missat att jag bränt alla min dollar och dels glömt bort att dom inte tar kort i baren på Tages. Eller förvisso, det är nog inget som jag egentligen kommer ihåg så mycket som att jag såg det i en anteckning på mobilen innan idag. Sen höll jag på att få stryk av en nazist inne på toaletten enbart för att jag sjöng Internationalen... Som tur var så fanns det gott om folk där inne som kunde avstyra det hela, men han slet sönder majoriteten av mina skjortknappar.
 

Skjort-incidenten hände nog "lagom" till stängning tror jag bestämt, för efter jag fått ett par klagomål(!) på min öppna skjorta så gick jag och slängde den, gick upp till mig och tog på en FFC Sweden-T-shirt och drog ner till Olivers för lite nattamat. När jag ändå var uppe i lyan så passade jag på att ta ett ölflak till efterfesten hos S&S, av oklar anledning så valde jag att inte samtidigt ta på mig en tröja, jacka eller åtminstone en halsduk. Lagom nöjd med det idag när halsen gör kaosont och känns svullen som fan. Men skit samma, efterfesten kom jag till slutligen men gjorde väl inget större avtryck (fast både ja och nej). Av oklar anledning så bjöd jag bort typ hela flaket, delvis till folk jag aldrig träffat förr, satt mig på en stol och åt After Eight i typ 5 minuter innan jag fick ett plötsligt infall av självinsikt och kom på att jag var för full för att vistas bland andra människor. Så jag tog helt sonika After Eighten och gick slalom hem den lika långa vägen, ett pit stop in om Olivers, som egentligen hade stängt men mina brödrar kicka mig 5 till av nattmatens oslagbara #1. Träffade Slim(!) där, som hade lagom ångest över att gå hem till sin(?) kaosefterfest.
Vaknade vid 14-tiden idag tror jag. Halvknäckt av att Olivers, Rhodos och MT i tur och ordning svek mig en dag som denna så kom jag till slut till Tych, tog en burgare för avhämtning, sen hem och fortsätta spela FM. Har inte varit så värst bakfull(!), mest stört mig på min totalhavererade hals. Först nu vid 20 har jag påbörjat juldagsfestandet mer formellt. Med tanke på gårdagsnattens förehavande så ser jag fram emot natten, som är årets mest stimmiga partynatt, med lika delar tillförsikt och ångest. Blir djupt besviken om jag, Tane och Viola inte sitter i en taxi på väg till Osby för att hälsa på Pål Lundin vid 4-snåret i natt....
På återläsande!
 
XOXO
AFA

KOMMENTARER:

  • Binnie säger:
    2014-12-25 | 22:59:33

    Så glad över att ha dig som mitt fan. Haha, hoppas du blev glad över bilden! Och att du hade en trevlig kväll! (Jag tittade minsann in på bloggen din!)

Kommentera inlägget här: